PostHeaderIcon Edukacja ekonomiczna – część praktyczna

Przychodzi taki moment, że od teorii należy przejść do praktyki. Dotyczy to wielu aspektów życia, także spraw związanych z ekonomią i gospodarowaniem pieniędzmi. Od jakiegoś czasu nosiliśmy się z zamiarem otwarcia dzieciom rachunków bankowych i uruchomienia do nich kart płatniczych, a także zdeponowania tam dziewczynkowych zasobów.

AdaZwiedzanie banku

Ale że zawsze dużo jest do zrobienia, od planów do ich realizacji minęło kilka miesięcy. Tak się złożyło, że całkiem przez przypadek trafiliśmy na dzień otwarty w PKO BP, w którym pracuje Łukasz – z okazji Dnia Dziecka pracownicy mogli wprowadzić swoje dzieci, a przy okazji skorzystać z oferty skierowanej do najmłodszych. Nie było więc na co czekać – spontanicznie podjęliśmy decyzję (też dojrzewającą już od dawna) o zmianie banku z dotychczasowego na nowy – zresztą jedyny, który ma tak szeroką ofertę dla najmłodszych.

I tak od 1 czerwca nasze dzieci mają konta Junior, karty płatnicze (z postaciami z kreskówek), a na nich wpłaconą niewielką kwotę na drobne wydatki. Teraz czekają na okazję, by samodzielnie wybrać się do sklepu i zapłacić własnym „plastikiem”.

Przy tej okazji pojawiła się kwestia kieszonkowego (którego do tej pory nie praktykowaliśmy, a zaczniemy), oszczędzania (które naszym dzieciom idzie aż za dobrze – generalnie pieniędzy, które otrzymały za podkładanie głosu do reklamy i gier on-line nie wydają, a chomikują), gospodarowania pieniędzmi, podejmowania decyzji, wspierania potrzebujących i jeszcze wiele innych, które utwierdziły mnie w przekonaniu, że dzieci potrafią działać racjonalnie i odpowiedzialnie, patrząc znacznie szerzej niż tylko na czubek własnego nosa.

 

Zostaw komentarz

 
Kalendarz
Czerwiec 2015
P W Ś C P S N
« maj   sie »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  
Archiwum